https://tele-encounters-beyond.eu/
TELE-ENCOUNTERS: BEYOND THE HUMAN
616748-CREA-1-2020-1-RO-CULT-COOP1
Durata: 3 ani (1.09.2020 – 31.08.2023)
Raport tradus în RO
Proiectul și-a atins obiectivele de promovare, comunicare și diseminare și a asigurat vizibilitatea finanțării europene prin menționarea sprijinului acordat de programul Europa Creativă în toate comunicările proiectului și prin includerea siglei Europa Creativă în toate materialele grafice și video. Mai mult, în spectacolul de teatru „2032 SMART-FAMILY”, robotul s-a prezentat publicului menționând că a fost construit în Uniunea Europeană.
Pentru a spori vizibilitatea finanțării UE, am invitat Creative Europe Desk România să prezinte programul în următoarele evenimente: Întâlnirea Plenară IETM (lansarea proiectului), simpozionul final al proiectului și prezentarea cărții proiectului în cadrul Festivalului Național de Teatru din România (21.10.2023).
Conținut video:
Canalul YouTube Tele-Encounters Teamwork: 44 de videoclipuri au fost realizate în perioada de raportare, iar alte 2 videoclipuri au fost postate pe Facebook (Lansarea proiectului în cadrul IETM Plenary Meeting și Simpozionul Internațional The Future is Creative) – toate videoclipurile au strâns un total de 4.890 de vizualizări. Întregul canal YouTube, care conține și videoclipuri din primul proiect Tele-Encounters, a acumulat 13.800 de vizualizări în perioada de raportare.
Facebook și Instagram:
- Pagina de Facebook Tele-Encounters: 109 postări, 34.735 de persoane atinse (inclusiv Instagram)
- Pagina de Instagram Tele-Encounters: 73 postări, 4.583 persoane atinse doar pe Instagram
- Paginile Facebook și Instagram Teatrul George Ciprian: 57 postări, 26.414 persoane atinse
- Pagina de Facebook Tele-Encounters España: 24 postări, 2.683 persoane atinse
- Paginile Facebook și Instagram Industria Scenica: 29 postări, 20.363 persoane atinse
- Contul de Twitter OPRI (biroul de proiect UCAM): 11.998 persoane atinse
- Site-ul proiectului: https://tele-encounters-beyond.eu/, aproximativ 1.400 de vizite (conform similarweb.com)
- Am realizat mai multe postări despre activitățile proiectului în 43 de grupuri de Facebook: 25 de grupuri ale artiștilor și profesioniștilor creativi, 11 grupuri ale diasporei românești și 7 grupuri ale seniorilor.
Mass-media:
- 16 comunicate de presă în România, Italia și Spania, distribuite după cum urmează: lansarea proiectului (3), apel pentru interviuri cu migranți (1), apel pentru artiști 3D (3), apel pentru kit robot (1), lansarea platformei Imaginary Robots (3), premiera „2032 SMART-FAMILY” (2), comunicat final (3)
- 6 conferințe de presă în România, Italia și Spania (fizic și online)
- România: 62 articole în presa scrisă, 6 reportaje/interviuri TV, 2 interviuri radio naționale, 1 capitol de carte – studiu de caz despre proiect publicat de Asociația PostModernism – Formare Culturală, 1 broșură – studiu de caz (Creative Europe Desk România), 2 articole academice în limba spaniolă publicate de UCAM (în revista CONCEPT, Editura UNATC)
- Spania: 5 articole în presa scrisă, 1 interviu radio, 5 reportaje/interviuri TV
- Italia: 13 apariții în presa scrisă, 1 interviu TV, 1 interviu radio
Alte canale de comunicare:
- 4 newslettere trimise de Industria Scenica (Italia)
Conferințe și evenimente suplimentare față de cele organizate în proiect:
Proiectul a fost prezentat în 11 evenimente:
- Connective Matrix Panel 4 (parte din Open Online Theatre Festival 2021 – Ijad Dance Company, UK) – prezentare online de Marina Hanganu
- Financing Info Monday, eveniment organizat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene din România și Creative Europe Desk România – prezentare online de Marina Hanganu
- Eveniment de networking cultural, organizat de ONG-ul Formare Culturală – prezentare online de Marina Hanganu
- Spectacolul „2032 SMART-FAMILY” a fost discutat în cadrul lansărilor de carte ale Marinei Hanganu la Festivalul Național de Teatru și Târgul de Carte Gaudeamus
- Conferința internațională de patologie (secțiunea interdisciplinară) – Institutul Victor Babeș București – prezentare online de Marina Hanganu
- Conferința academică Advanced Interdisciplinary Art Research (UNATC “I.L. Caragiale” București) – prezentare platformă Imaginary Robots de Marina Hanganu
- Simpozionul internațional The Future is Creative (UK) – prezentare online de Marina Hanganu
- Festivalul Internațional Theater Networking Talents 2023 (Teatrul Național “Marin Sorescu” din Craiova) – prezentare fizică a proiectului de Marina Hanganu
- Webinar Tecnología Emocional: Casos de Éxito en la UCAM (ES) – prezentarea platformei Imaginary Robots de Isabel Sarabia
- Săptămâna Științei și Tehnologiei 2022 (Murcia, ES) – platforma Imaginary Robots a fost expusă și prezentată în cadrul târgului
- Festivalul Wemakefuture – Rimini, Italia, 15-17 iunie 2023 – stand dedicat proiectului, cu materiale video prezentate pe ecrane
După finalizarea proiectului:
- Lansarea volumului „Beyond the Human: Theatre, Robots, and Social Realities” ân cadrul Festivalului Național de Teatru 2023.
- Întâlnirea „La Liber”, organizată de Teatrul Masca (18.12.2024) - invitată: Marina Hanganu; prezentatoare: Corina Șuteu
Materiale promoționale:
Design grafic original:
6 postere (grafică 3D) pentru activitățile proiectului, 10 postere pentru campaniile comunitare din Italia, 10 fundaluri grafice pentru diverse materiale, 1 design pentru sacoșă, 1 banner, 1 roll-up, 1 flyer cu notițe de program (în RO și IT), mai multe imagini pentru Facebook și Instagram derivate din graficile principale.
11 broșuri:
- Imaginary Robots made in Romania (doar online)
- Imaginary Robots made in Italy (doar online)
- Imaginary Robots made in Spain (doar online)
- 2032 SMART-FAMILY – notițe extinse de program în engleză (doar online)
- 2032 SMART-FAMILY – notițe extinse de program în română (doar online)
- 2032 SMART-FAMILY – notițe extinse de program în italiană (doar online)
- Broșură cu rezultatele proiectului în engleză
- Broșură cu rezultatele proiectului în română
- Broșură cu rezultatele proiectului în italiană
- Broșură cu rezultatele proiectului în spaniolă
- Notițele programului pentru simpozion (în engleză)
Materiale tipărite (România):
1 banner 6x1 m; 60 postere A1; 6 postere A0; 6 postere A2; 2 roll-up-uri 1x2 m; 50 dosare A4 personalizate; 50 magneți promo cu fotografii din spectacol; 2000 flyere cu notițe de program; 180 sacoșe personalizate; 40 notițe de program pentru simpozion; 150 broșuri cu rezultate; 250 cărți de proiect.
Materiale tipărite (Italia):
100 broșuri cu rezultate; 200 notițe scurte de program pentru „2032 SMART-FAMILY”; 10 postere pentru campaniile comunitare
Rețele și multiplicatori:
- Rețeaua internațională IETM pentru artele spectacolului contemporane – 3 postări pe forumul rețelei (apel deschis pentru artiști 3D în RO, IT și ES; invitație la Simpozionul Internațional Beyond the Human: Theatre, Robots and Social Realities – participare online; diseminarea rezultatelor finale)
- On The Move – apel deschis pentru artiști 3D în RO, IT și ES
- MA Advanced Theatre Practice – Royal Central School of Speech and Drama (grup Facebook alumni, 193 membri internaționali): postare cu spectacolul filmat; diseminarea online a cărții proiectului
- Grupul Facebook Virtual Beings – postare despre platforma Imaginary Robots și distribuirea online a cărții proiectului
- Postări pe alte site-uri (Italia): Clicomunica, Euro-net, Consil
- Rezultatele proiectului au fost trimise online prin e-mail către 105 universități din întreaga lume, 3 companii de robotică (Hanson Robotics, Rethink Robotics, Vecna Robotics) și următoarele 12 organizații:
Gluon – Platformă pentru Artă, Știință și Tehnologie, Platforma Europeană AI Alliance, SPARC, Parlamentul European al Tinerilor, Rețeaua Eseniors, Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor, Consulatul Român din Milano, Centrul Cultural Italo-Român din Milano, Asociația Românilor din Italia – A.R.I., Asociația Femeilor Românce din Italia – A.D.R.I., Asociația de promovare socială și culturală ARCA, Asociația Cultura Senza Frontiere.
Cartea proiectului:
Exemplare fizice ale cărții proiectului au fost distribuite către 47 de universități și centre de cercetare și către 30 de alți parteneri interesați (teatre, rețele și asociații din artele spectacolului, organizații educaționale etc.) și către artiști și cercetători individuali din România, Spania, Italia, Franța, Marea Britanie, Danemarca și Germania. Lista completă este disponibilă pe platforma Creative Europe Results.
Cartea proiectului este încărcată și pe Academia.edu (294 vizualizări, 390 de descărcări).
Alte publicații de specialitate (după finalizarea proiectului):
Hanganu, Marina, Roboethics and Care in 2032 SMART-FAMILY, capitol în curs de publicare în volumul Cultural Technologies: Robots and Artificial Intelligence in the Performing Arts (2025), editat de Yuji Sone și Richard Savery, editura Routledge, Londra și New York: https://www.routledge.com/Cultural-Technologies-Robots-and-Artificial-Intelligence-in-the-Performing-Arts/Sone-Savery/p/book/9781032758619?srsltid=AfmBOoo7GAq5EsXUSzzmf5xMfi765eSK0WO45_zzGeey5YDRKC2KKmmT
Hayel Ali Al-Mathabi, Interviu cu Marina Hanganu în The Theatre Times, 18 septembrie 2024:
“The Most Daring Adventure Is Practicing Theater Remotely.” An Interview With Telematic Theater Pioneer Marina Hanganu - partea I și partea a II-a
Raport original în EN
The project achieved its promotion, communication and dissemination goals and has ensured the visibility of EU funding by mentioning the Creative Europe support in all project communication and also including the Creative Europe logo in all graphic materials and videos). Moreover, in the “2032 SMART-FAMILY” theatre performance, the robot introduced itself to the audience as having been built in the European Union. To further enhance the visibility of EU funding, we have invited the Creative Europe Desk Romania to present the programme in the following events: IETM Plenary Meeting (project launch), final project symposium and project book presentation in the National Theatre festival in Romania (21.10.2023).
Video content:
“Tele-Encounters Teamwork” YouTube Channel: 44 videos were created in the reporting period, with other 2 videos on Facebook (IETM Plenary Meeting Project Launch and The Future is Creative International Symposium) – all videos gathered 4,890 views. The full YouTube channel, which also contains videos from the first “Tele-Encounters” project, gathered 13,800 views in the reporting period.
Facebook and Instagram:
Tele-Encounters Facebook page: 109 posts, 34,735 people reached (including Instagram).
Tele-Encounters Instagram page: 73 posts, 4,583 people reached on Instagram only.
Teatrul George Ciprian Facebook and Instagram pages: 57 posts, 26,414 people reached.
Tele-Encounters España Facebook page: 24 posts, 2,683 people reached.
Industria Scenica Facebook and Instagram pages: 29 posts, 20,363 people reached.
OPRI Twitter Account (UCAM project office): 11,998 people reached
Project website: https://tele-encounters-beyond.eu/, approximately 1,400 visits according to similarweb.com.
We have made several posts about the project activities in 43 Facebook groups: 25 artists and creative professionals groups, 11 Romanian diaspora groups and 7 seniors groups.
Mass-media:
16 press releases in Romania, Italy and Spain combined: start of project (3), call for migrant interviews (1), open call 3D artists (3), open call robot kit (1), “Imaginary Robots” platform launch (3), “2032 SMART-FAMILY” premiere (2), final press release (3).
6 press conferences in Romania, Italy and Spain combined (in physical presence and online).
Romania: 62 articles in the written press, 6 TV news reports/interviews, 2 national radio interviews, 1 book chapter – case study about the project in a publication by PostModernism Association – Formare Culturală, 1 brochure case study (Creative Europe Desk Romania), 2 academic journal articles published by UCAM in Spanish (published in CONCEPT Journal, UNATC Press)
Spain: 5 articles in the written press, 1 radio interview, 5 TV news reports/interviews
Italy: 13 written press apparitions, 1 TV interview, 1 radio interview
Other communication channels:
4 newsletters by Industria Scenica (Italy)
Other conferences and events, in addition to those organised in the project:
The project was presented in 11 events:
- Connective Matrix Panel 4 (part of Open Online Theatre Festival 2021 by Ijad Dance Company, UK) – online presentation by Marina Hanganu
- Financing Info Monday, an event organised by the Ministry of European Investments and Projects in Romania and the Creative Europe Desk in Romania - online presentation by Marina Hanganu
- Cultural Networking event organised by Formare Culturală NGO in Romania – online presentation by Marina Hanganu
- "2032 SMART-FAMILY" theatre performance discussed during Marina Hanganu's book launches within the National Theatre festival in Romania and the Gaudeamus National Book Fair
- International Pathology Conference Victor Babeș Institute Bucharest (interdisciplinary conference, RO) – online presentation by Marina Hanganu
- Advanced Interdisciplinary Art Research academic conference (UNATC “I.L. Caragiale” Bucharest, RO) - Marina Hanganu presented the "Imaginary Robots" platform
- The Future is Creative International Symposium (UK) – online presentation by Marina Hanganu
- Theater Networking Talents International Festival 2023 ("Marin Sorescu" National Theatre in Craiova, RO) – in person presentation of the project by Marina Hanganu
- Tecnología Emocional: Casos de Éxito en la UCAM (ES) – webinar presentation of the “Imaginary Robots” platform by Isabel Sarabia
- Science and Technology Week 2022 (Murcia, ES) – the “Imaginary Robots” platform was exhibited and presented during the science fair
- Wemakefuture Festival - Rimini - Italy 15-17 June 2023 – project-related stand included in the fair, with project video materials showcased on screens
Promotion materials:
Original graphic design: 6 posters (3D graphics) for project activities, 10 posters for community campaigns in Italy, 10 graphic backgrounds to be used in various project materials, 1 graphic design for the project tote bag, 1 banner, 1 roll-up, 1 programme notes flyer (in RO and IT), several Facebook and Instagram images derived from the main graphics.
11 brochures:
“Imaginary Robots made in Romania” (online only)
“Imaginary Robots made in Italy” (online only)
“Imaginary Robots made in Spain” (online only)
“2032 SMART-FAMILY” - extended programme notes in English (online only)
“2032 SMART-FAMILY” - extended programme notes in Romanian (online only)
“2032 SMART-FAMILY” - extended programme notes in Italian (online only)
Project results brochure in English
Project results brochure in Romanian
Project results brochure in Italian
Project results brochure in Spanish
Symposium programme notes (in English)
Printed materials (Romania): 1 banner 6x1 m; 60 A1 posters; 6 A0 posters; 6 A2 posters; 2 roll-ups 1x2 m; 50 A4 personalised paper folders; 50 promo magnets with photos from the performance; 2000 programme notes flyers; 180 personalised tote bags; 40 symposium programme notes; 150 results brochures; 250 project books.
Printed materials (Italy): 100 results brochures; 200 short programme notes for “2032 SMART-FAMILY”; 10 community campaign posters
Networks and Multipliers
IETM International Network for Contemporary Performing Arts - 3 posts in the IETM network forum (open call for 3D artists in RO, IT and ES; invitation to the Beyond the Human: Theatre, Robots and Social Realities International Symposium - online participation; dissemination of final project results)
On The Move: open call for 3D artists in RO, IT and ES
MA Advanced Theatre Practice – Royal Central School of Speech and Drama (alumni Facebook group, 193 members worldwide): post with filmed performance; online dissemination of project book
The Virtual Beings Facebook group – community group coagulated around the Virtual Beings Summit: post about the “Imaginary Robots” platform and online dissemination of the project book.
Posts on other websites (Italy): Clicomunica, Euro-net, Consil
The online project results were sent via email to 105 universities worldwide, to 3 robotics companies (Hanson Robotics, Rethink Robotics, Vecna Robotics) and the following organisations (12): Gluon – Platform for Art, Science, and Technology, the European AI Alliance Platform, SPARC, European Youth Parliament, Eseniors network, Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor, the Romanian Consulate in Milan, The Romanian-Italian Cultural Centre in Milan (Centrul de Cultură Italo-Român), Associazione Romeni in Italia – A.R.I. (The Association of Romanians in Italy-Milan), Associazione Donne Romene in Italia - A.D.R.I. (The Association of Romanian Women in Italy), Associazione di promozione sociale e culturale ARCA (The Association of Social and Cultural Promotion), Associatia Cultura Senza Frontiere (Culture Without Frontiers Association).
Project book:
Physical copies of the project book were distributed to 47 universities and research centres and 30 other stakeholders (theatres, performing arts networks and associations, educational organisations etc.) and individual artists and researchers in Romania, Spain, Italy, France, UK, Denmark and Germany. The full list is available on the Creative Europe results platform.
The project book is also uploaded to Academia.edu (284 views, 390 downloads).
______________________
Descrierea proiectului:
Tele-Encounters: Beyond the Human (în traducere, „tele-întâlniri: dincolo de uman”) este un proiect cultural co-finanțat prin prestigiosul program Europa Creativă al Uniunii Europene. Proiectul explorează impactul Internetului, al roboților și al Inteligenței Artificiale asupra relațiilor umane, precum și integrarea creativă și semnificativă a acestor tehnologii în artă. Din punct de vedere tematic, ne interesează dezvoltarea roboților sociali ca însoțitori pentru persoanele vârstnice în contextul migrației și al singurătății la vârste înaintate. Prin teatru telematic1 și artă digitală interactivă, urmărim de asemenea consolidarea abilităților artiștilor, ale tehnicienilor și ale cercetătorilor din domenii ca teatrul, artele vizuale, robotica și științele socio-umane de a explora noile media cu luciditate și spirit critic. În plus, proiectul își propune să deschidă către publicul larg dezbaterea referitoare la viitorul și etica interacțiunilor om-robot.
Copii și vârstnici din România, Spania și Italia vor participa la ateliere de creație conduse de o echipă de regizori de teatru, artiști vizuali, eticieni și experți în robotică. Sub îndrumarea coordonatorilor, participanții la ateliere vor crea modele de roboți sociali (la nivel de concept), imaginându-și trăsăturile lor de personalitate, aspectul lor fizic și codul de etică ce ar trebui să însoțească relațiile dintre roboți și oameni. Ulterior, roboții imaginari vor fi „aduși la viață” de artiști și experți tehnici sub forma unor modele 3D virtuale, interactive, disponibile pe o platformă online.
Teatrul telematic se desfășoară simultan în cel puțin două spații diferite, conectate în timp real prin Internet, telefon, satelit sau alte rețele și dispozitive de telecomunicații. Livestreaming-ul este diferit de teatrul telematic, întrucât presupune o transmisiune unidirecțională. Teatrul telematic, în schimb, se bazează pe schimbul live, bidirecțional, între spațiile interconectate. Un exemplu de teatru telematic este „Planeta Viselor Pierdute”, spectacol realizat între România și Spania în 2018 în cadrul proiectului european „Tele-Encounters”. Vezi spectacolul integral aici: https://youtu.be/w8dS-AHjTTE. Trailerul e disponibil aici: https://youtu.be/xTHrqpF6Z9o.
În faza a doua a proiectului, vom realiza un spectacol de teatru telematic ce se va desfășura simultan în România și Italia, în două săli de teatru conectate prin video-conferință pe Internet. Povestea, situată într-un viitor apropiat, va urmări relația dintre o mamă vârstnică din România, robotul ei de companie și fiica sa din Italia și se va baza pe interviuri cu emigranți și părinți vârstnici rămași în România. Inspirați de modelele create de public, vom construi un robot care va funcționa ca o păpușă digitală controlată de o actriță sau un actor.
Interviurile-sursă și feedback-ul publicului vor fi analizate în patru studii academice care vor fi publicate în cartea proiectului în limba engleză. Specialiștii și studenții din sectorul creativ și cel tehnologic vor putea participa la ateliere de teatru telematic, conferințe și un simpozion și vor putea accesa gratuit cartea proiectului. Toate activitățile și rezultatele proiectului vor fi disponibile gratuit.
„Tele-Encounters: Beyond the Human” este coordonat de Teatrul „George Ciprian” din Buzău cu sprijin financiar de la Consiliul Județean Buzău. Parteneri în proiect sunt UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia (Spania) și teatrul Industria Scenica (Vimodrone, Italia).
Site-ul proiectului: https://tele-encounters-beyond.eu/
Lider de proiect (P1): Teatrul „George Ciprian” Buzău
Teatrul „George Ciprian” din Buzău, fondat în 1995, este primul teatru de proiecte finanțat de stat din România. Doar personalul tehnic-administrativ este angajat permanent, în timp ce artiștii (actori, regizori, scenografi, designeri etc.) sunt contractați pe bază de proiect. Ne aflăm în centrul vieții culturale a Buzăului, producând și organizând spectacole care se adresează diverselor categorii de vârstă și activități culturale variate ce își propun să implice comunitatea locală. Totodată, suntem printre puținele organizații de profil care promovează cercetarea artistică în România prin proiecte de teatru și performance experimental, cum ar fi „Tele-Encounters” (proiect Europa Creativă, 2017-2019), „Tele-City” (co-finanțat de AFCN în 2016), „Orfeu și Euridice” (2017, teatru cu sunet binaural pentru nevăzători) și „Generation200/Generația 200” (teatru online interactiv, spectacol în engleză și în română). Din 2020, Teatrul „George Ciprian” este membru al rețelei internaționale de arte performative IETM.
Despre primul proiect „Tele-Encounters”:
În perioada 2017-2019, Teatrul „George Ciprian” a coordonat cu succes proiectul „Tele-Encounters”, co-finanțat prin programul Europa Creativă al Uniunii Europene și realizat în parteneriat cu universitatea UCAM din Murcia (Spania) și Municipalitatea din Lousada (Portugalia). „Tele-Encounters” a explorat relația dintre părinții plecați la muncă în străinătate și copiii rămași acasă. Piesa de teatru și scenariile celor cinci scurtmetraje 360° realizate în proiect au fost inspirate de interviuri cu emigranți români și portughezi și familiile lor rămase acasă. Interviurile au fost de asemenea analizate în cadrul unui studiu sociologic despre migrație de către domnul sociolog Mircea Kivu. Cel mai semnificativ rezultat al proiectului a fost spectacolul de teatru telematic „Planeta Viselor Pierdute” (2018). Acesta s-a desfășurat simultan la teatrul din Buzău și la Centro Párraga din Murcia, cu actori și public prezenți fizic în ambele spații. Actorii din cele două țări interacționau în timp real prin video-conferință pe Internet și animații controlate prin Kinect, iar publicul din fiecare spațiu putea să vadă acțiunea din cealaltă țară pe un ecran de proiecție. Chestionarele completate de public după participarea la spectacol, respectiv după vizionarea filmelor, au fost analizate în două eseuri academice publicate în limba engleză în cartea proiectului. Toate rezultatele proiectului sunt disponibile gratuit în secțiunea în limba engleză a site-ului https://www.tele-encounters.com/ și pe platforma de rezultate Creative Europe.
Parteneri:
P2) UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia (Spania)
UCAM este o fundație non-profit care activează în domeniul educației superioare, cu 20 de ani de istorie și peste 17.000 de studenți. UCAM oferă cursuri de licență, cursuri masterale și programe de doctorat recunoscute la nivel european, precum și alte titluri academice prestigioase. Universitatea are o vastă experiență în accesarea fondurilor europene precum Erasmus+, Horizon 2020 sau Europa Creativă și coordonează o serie de proiecte internaționale de cercetare în medicină și tehnologie. UCAM este un partener de încredere al Teatrului „George Ciprian” din 2016. Teatrul a colaborat cu UCAM în proiectul „Tele-Encounters” (prima ediție), co-finanțat prin programul Europa Creativă al Uniunii Europene în perioada 2017-2019 și finalizat cu succes în toamna anului 2019.
P3) Cooperativa Sociale Circolo Industria Scenica Onlus (Milano, Italia)
Industria Scenica este un IMM tânăr, fondat în 2012, construit în jurul ideii de bunăstare culturală, ceea ce presupune crearea și diseminarea produselor culturale cu o implicare puternică a publicului și o interacțiune susținută cu instituții și factori de decizie pentru a promova bunăstarea comunității. Industria Scenica operează la nord-est de orașul Milano și oferă următoarele servicii: storytelling comunitar, laboratoare performative, laboratoare de tehnologie și media, producție teatrală, teatru și evenimente orientate către zona de turism. Din 2014, administrează o sală de dans cu valoare istorică, Everest - Spazio alla Cultura, angajându-se astfel într-un amplu proces de regenerare prin cultură a unui spațiu abandonat. În prezent, Everest găzduiește o stagiune teatrală, o școală de teatru și programe de rezidență pentru artiști. Comunitatea locală se bucură de asemenea de seri dansante, cursuri, ateliere, expoziții și seminare organizate în acest spațiu.
VIDEO

