CRONICA DE SPECTACOL

CRONICA DE SPECTACOL: Ghimpl-Netotul

Ghimpl-Netotul Deși în aparență este o comedie, spectacolul excelent al Teatrului Tânăr din Piatra Neamț stârnește în spectator o strângere de inimă și dorința de a reflecta la cele două opțiuni morale pe care le avem cu toții: binele și răul. Există în popor un proverb dezarmant: „S-a-ntâlnit hoțul cu prostul”. Vorba asta spune în…
Citeste mai mult

CRONICA DE SPECTACOL: Fericit cel sărac cu duhul

  Fericit cel sărac cu duhul „M-am hotărât să cred orice. La ce-ți folosește să nu crezi?” Cronică realizată de absolventă a Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale”, specializarea Teatrologie. Ce simplă și frumoasă ar fi viața dacă am putea cu adevărat să credem în oameni. Să pornim de la premisa…
Citeste mai mult

CRONICA DE SPECTACOL: Pescărușul – O să fie furtună…

Pescărușul – O să fie furtună...   O să fie furtună! ne avertizează Mașa din primul moment, în timp ce deschide o pușcă-umbrelă. Și furtuna a sosit de îndată ce s-a ridicat cortina. A sosit odată cu un spectacol ce demontează o serie de locuri comune, folosind mijloacele fine ale ironiei, procedeele rafinate ale tandreții,…
Citeste mai mult

CRONICA SPECTACOL – FETIȚA DIN DEBARA –

Între ușile unei vieți Fiecare din noi este suma unor evenimente care ne-au marcat și ne-au definit parcursul evolutiv. Interesant este cum unele lucruri ne marchează fără ca măcar se realizăm, în acel moment. Iar după mulți ani, când privim retrospectiv în trecut, când încercăm să înțelegem ce ne-a condus în punctul în care ne…
Citeste mai mult

CRONICA DE SPECTACOL: ,,Oleannaˮ

,,Oleannaˮ – 18 oct 2025   de Sara-Maria Bivolu, XH, CN B. P. Hasdeu   În lumea actuală, o lume în care uităm esența sau, din contră, esența ne acaparează mintea precum o negură și se transformă în decepție, prejudecată, dorință de putere, noi, oamenii... ne regăsim în teatru. Și cred că despre asta este vorba și…
Citeste mai mult

CRNICĂ DE SPECTACOL: Oleanna de David Mamet

CRNICĂ DE SPECTACOL: Oleanna de David Mamet [caption id="attachment_8671" align="aligncenter" width="300"] Foto: Ștefania Carpen[/caption] ,,Oleanna” este un spectacol de teatru care se deschide cu un cadru aparent inofensiv: profesorul universitar ce își construiește existența pe baza modelului standard familie-carieră, lângă care stă studenta stresată de presiunea examenului și dorința de a simți că-și merită locul…
Citeste mai mult

CRONICA DE SPECTACOL: OLEANNA de David Mamet – Despre diferențele care ne aseamănă

OLEANNA de David Mamet – Despre diferențele care ne aseamănă –   [caption id="attachment_8670" align="aligncenter" width="300"] Foto: Ștefania Carpen[/caption]   Teatrul Excelsior, București Regie: Mădălin Hîncu Scenografia: Răzvan Bordoș Lumini: Traian Marin Sunet: Roberto Gae Producător: Vasea Blohat Traducere Andreea Vulpe și Cristi Juncu Distribuție (pe roluri): Carol- Ioana Niculae John- Marius Turdeanu   În…
Citeste mai mult

CRONICA SPECTACOL – Limpede nu auzi decât cu inima – 0 grade cu soare

Limpede nu auzi decât cu inima - 0 grade cu soare (Centrul de Creație Maidan, Cluj Napoca)   Scenariu: Filip Odangiu și Diana Aldea  Regia: Filip Odangiu Actori: Ferenc Sinko (Radomil Seretlean)            Ioana Cojcărescu (Vera Seretlean)            Maria Pandrea (Mara Seretlean)            Ingrid Neacșu (notarul, ospătar)   În a treia seară a Festivalului Teatrului Tănăr, pe scena…
Citeste mai mult

CRONICA SPECTACOL – 0⁰ – CU SOARE

O⁰ - CU SOARE             „Nu-nțeleg nimic! Nu-nțeleg!” îi spune Vera, în primăvara iubirii, lui Radomil. El râde și o înțelege. În general, el înțelege mai mult din ce se petrece cu ei doi, oameni care traversează experiența iubirii. Când nu-nțelegi nimic, ai totuși avantajul că poți înțelege ce dorești. Cei doi iau masa împreună.…
Citeste mai mult

IMPRESII DUPĂ SPECTACOL…

DUPĂ SPECTACOL... Julika îl iubește pe Liliom, chiar dacă acesta se poartă urât cu ea. El e agresiv și nerezonabil. Ea este angelică. Se întâmplă așa din pricina iubirii, care te face orb. Nu mai vezi nimic, ai impresia că ai fost lovit cu inima, așa cum spune Julika. Amândoi, Julika și Liliom, au un…
Citeste mai mult

CRONICĂ DE SPECTACOL – LILIOM – MERGI CU DOMNUL!

LILIOM – MERGI CU DOMNUL! Autor al unui roman celebru, „Băieții din strada Pál” (1906), Ferenc Molnár publică în 1909 o încântătoare piesă de teatru, „Liliom: Ofițerul de gardă”. Scenariul piesei regizate de Andrei Huțuleac este, așadar, excelent din start, și la fel este și punerea în scenă, așezată inspirat între tradiție și inovație. Decorul…
Citeste mai mult

CRONICA DE SPECTACOL – FIUL – MUTĂ DUREREA!

FIUL – MUTĂ DUREREA!   Spectacolul trupei din Oradea, „Fiul”, de Florian Zeller, în regia lui Bobi Pricop, prezintă suferința unui adolescent și a familiei acestuia, în urma separării celor doi părinți. În centrul atenției se află cazul lui Nicolas, un tânăr care trece prin depresie, declanșată imediat după divorțul părinților. Băiatul nu se mai…
Citeste mai mult

CRONICA DE SPECTACOL – FIUL – CE SE ÎNTÂMPLĂ CU TINE?

FIUL - CE SE ÎNTÂMPLĂ CU TINE?   FIUL, excelentul spectacol al Teatrului de Stat Regina Maria din Oradea, are recomandare de vârstă (14+). Pe bună dreptate, căci este greu să asiști două ore la istoria dramatică a unui adolescent care se confruntă cu depresia. Tată și fiu, actorii Richard și Robert Balint creează roluri…
Citeste mai mult

CRONICĂ DE SPECTACOL – Despărțiți din dragoste. Prietenie sau dușmănie?

Despărțiți din dragoste. Prietenie sau dușmănie? Decorul este mereu primul care „vorbește” publicului despre ce urmează să vadă. Spectacolul „Despărțiți din dragoste”, în regia lui Marius Gâlea, s-a bucurat de un decor simplu cu o tentă de romantism. Un felinar aprins lângă banca din parc arată că acțiunea se petrece sub clar de lună, iubirea…
Citeste mai mult

CRONICĂ DE SPECTACOL – Despărțiți în dragoste. Muncă sau noroc?

Despărțiți în dragoste. Muncă sau noroc? Spectacolul „Despărțiți din dragoste” în regia lui Marius Gâlea se desfășoară într-un decor alcătuit din câteva elemente. Cea mai importantă este banca, martor al momentelor de îndoială prin care trec personajelor, al clipelor de renunțare, de bucurie și de iubire. Să-i spunem iubire, cel puțin la nivel declarativ. Un…
Citeste mai mult

Măsuri care privesc accesul şi contactul cu publicul

  1. La intrare se va efectua un triaj observaţional şi nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree), temperatura max. 37,3.
  2. Se va realiza termometrizarea spectatorilor/vizitatorilor. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în locaţie;
  3. Accesul publicului va fi permis numai în condiţiile purtării de mască (medicală/non-medicală) pe toată durata evenimentului. Pentru a oferi o protecţie eficace, masca trebuie să acopere gura şi nasul;
  4. Accesul în spaţiu se face cu respectarea de către participanţi a distanţării de minimum 1,5 m;
  5. Persoanele îşi vor dezinfecta mâinile cu dezinfectant avizat pe bază de alcool care va fi pus la dispoziţie la intrare;
  6. Intrarea/ieşirea sunt separate, unice, pentru facilitarea menţinerii distanţei fizice;
  7. Accesul se face pe timpi cu până la o oră înainte de eveniment pentru a evita aglomeraţia.
  8. Bilete NU vor avea locuri nominale.
  9. Bilete se pot achiziționa doar online sau de la Agenția de Bilete a Teatrului „George Ciprian” situată bdul. Nicolae Bălcescu nr. 37
  10. Intrarea în sală se face în ordinea venirii începând cu primul loc marcat din primul rând disponibil. (Rândul C)
  11. În ziua spectacolului biletele se pot achiziționa de la Agenția de Bilete a Teatrului „George Ciprian” situată bdul. Nicolae Bălcescu nr. 37sau online cu maxim 30 de minute înainte de spectacol.
  12. Biletele vor fi scanate; se va evita ruperea sau atingerea biletelor;
  13. Participanţii au obligaţia purtarea măştii de protecţie;
  14. În cazul utilizării toaletelor se va respecta distanţa obligatorie de minimum 1,5 m;
  15. După şi/sau înaintea fiecărui eveniment se realizează dezinfectarea cu substanţe biocide autorizate a tuturor scaunelor, pufurilor etc.;
  16. Se interzice consumul de mâncare şi băutură în locaţie.