Saptămâna teatrului tânăr - Ediția a V-a
11-17 noiembrie 2017
11 noiembrie, ora 11.00
Cocoșlul neascultător de Ion Lucian
Regia: Ion Lucian și Victor Radovici
Piesa Cocoşelul neascultător, scrisă în urmă cu aproape o jumătate de secol, a fost montată cu succes în numeroase teatre, atât în ţară, cât şi peste hotare – la Paris, Caen, Rennes (Franţa), Montreal (Canada), Bruxelles (Belgia) sau Osaka (Japonia). Cunoscând mai multe versiuni cu distribuţii diferite, ea se joacă la Teatrul Excelsior încă de la înfiinţarea acestei instituţii (aprilie 1990) şi este cel mai longeviv titlu din repertoriu.
Spectacolul Cocoşelul neascultător urmăreşte povestea a trei prieteni – Cocoşelul, Ursuleţul şi Motănelul, pe măsură ce se confruntă cu uneltirile Vulpoiului. Deşi este avertizat de lăcomia acestuia, când rămâne singur, Cocoşelul uită sfaturile prietenilor săi şi îi cade în capcană Vulpoiului. Ursuleţul şi Motănelul, împreună cu celelalte personaje, pornesc în ajutorul Cocoşelului, zădărnicind în final planul de răzbunare al Vulpoiului. Spectacolul ilustrează atât pericolul la care sunt supuşi cei care se lasă pradă propriilor slăbiciuni, cât şi puterea iertării şi a prieteniei de a transforma obstacolele în lecţii despre responsabilitatea fiecăruia pentru faptele sale.
http://www.teatrul-excelsior.ro/cocoselul-neascultator/
11 noiembrie, ora 19.00
Variațiuni – O poantă muzicală ...sau mai multe.
Distribuție, regie și concept: Petre Ancuța și Emilian Mârnea
“Ce au în comun Bethoven, Dave Brubeck, Rolling Stones, Michael Jackson, Sam Brown şi încă alţi compozitori şi fragmente din operele lor celebre? Doi pianişti fistichii, un clovn vesel, care-şi mişcă degetele pe notele acute ale pianului, şi un clovn trist, căruia în revine jumătatea gravă a notelor aceluiaşi pian. Ambii vor să-şi depăşească condiţia, adică să mai strecoare câte un deget pe partea celuilalt, să cânte la mai multe şi mai trăznite instrumente decât celălalt şi, de fapt, fiecare vrea să capete hegemonia acestui recital. Gag după gag, instrument după instrument, spectacolul lor e o variaţiune la posibilităţile de exprimare ale unei fiinţe. În lipsa cuvintelor, intenţiile, sentimentele şi emoţiile se transmit prin sunete, atitudini şi reacţii.
O mică pastilă de fericire. Şi muzică bună!”
Fragment din Oameni-spectacol - Variaţiuni la invenţiuni, Op. 2 la Festivalul Naţional de Teatru Independent, 2013
12 noiembrie, ora 11.00
Degețica după Hans Cristian Anderson
Regia: Aurel Mitran
Degeţica, născută dintr-o floare de nufăr din dorinţa fierbinte a Mamei, pe când se afla la joacă, este purtată de vânt împreună cu prietenii ei Buburuza, Libelula şi Fluturel, toţi încercând să se ascundă de Domnul Broscoi. Însă Degeţica se rătăceşte şi ajunge în ţara de sub pământ a Şobolului şi a Mătuşii Şoarece, de unde este salvată de Rândunică, cea pe care fetiţa nu o lăsase să moară. Împreună ajung în împărăţia Luminii, unde îl va întâlni pe ursitul său, Prinţul Spiriduşilor, pe prietenii de care s-a pierdut, dar şi pe Mama sa.
Cum poate schimba lumea dorinţa unei mame? Cum poate schimba lumea o făptură atât de mică, jucăuşă şi inocentă cum este Degeţica? Ţinutul copilăriei nu-şi pierde nicicând misterul, indiferent de vârstă. Trebuia să redescopere cineva povestea Degeţicăi şi s-o conjuge la timpul prezent. Din clasorul cu amintiri, Aurel Mitran a scos la lumina această istorioară. A şters-o puţin de pulberea timpului, a rescris-o şi a pus-o în scenă cu neastâmpăr, umor şi fantezie.
http://www.teatrul-excelsior.ro/degetica/
12 noiembrie, ora 19.00
Farse Medievale
Cu: Lucian Ionescu, Ștefan Pavel, Iulia Dinu, Cosmin Teodor Pană
Regie: Vlad Trifaș
Patru actori, patru farse, multe personaje și cele mai neobișnuite situații de viață. Un spectacol în care nu există al patrulea perete publicul fiind luat drept martor la tot ce se întamplă, spectacolul funcționând după vechile reguli ale teatrului comic ambulant.
13 noiembrie, ora 19.00
Teatru povestit și cântat...pe scurt
Regie, concept și muzică: Alex Ștefănescu
Cu: Alex Ștefănescu
Piese de teatru faimoase, repovestite, cântate și parodiate pe muzică de un actor cu o chitară. Intră în lumea marilor creații dramatice cum ar fi “Romeo și Julieta”, “Hamlet”, “O scrisoare pierdută” și altele, într-un fel neașteptat și original. Cine le-a citit, le redescoperă cu totul altfel iar cine nu, cu siguranță va prinde pofta de a o face. Spectacolul e ca un ghid teatral pe înțelsul oricui, cântat pe muzică de toate genurile, la pachet cu multă bună dispoziție și umor.
14 noiembrie, ora 19.00
Me, myself and I
Distribuție : Diana Chira, George Pleșca, Călin Mureșan, Marian Sas
Concept și coregrafie : Carla Waltner
Scenografie: Inocentiu Ieremia
Sound design : Ciprian Ioan Pascal
Video mapping: Eranio Petruska
Actual și adevărat, sunt cele două cuvinte care stau la baza realizării acestui spectacol. Situațiile scenice înseamnă ceva și transmit o idee clară și puternică publicului, schimbă ceva în spectator, dar mai ales în interpret căci acesta a fost obiectul de interes. Interpretul, omul, așa cum este el, nejucând un personaj , neinterpretând o fantomă , el pe scenă sincer și curajos, deschis, întocmai ca la o autopsie, în fața publicului .
15 noiembrie, ora 19.00
Buzunarul cu pâine- de Matei Vișniec
Godot Cafe Teatru
Durata: 1 h, fără pauză
Regia: Alexandru Bogdan
Cu: Alexandru Nagy și Ștefan Pavel
Câte adevăruri despre om pot încăpea într-un buzunar de teatru? Două personaje se motivează reciproc și îi încurajează pe spectatori să recunoască faptului că majoritatea acțiunilor noastre sunt absurde, întrucât ele nu reușesc să tulbure inerția lucrurilor mai mult decât o face o pietricică aruncată în apa unei fântâni.
,,Buzunarul cu pâine’’ spune o poveste despre oameni și câini. Intrigate de sunetele ciudate, două personaje se opresc să salveze vietatea captivă în puțul adânc. Operațiunea devine dificilă, dar niciunul dintre cei doi bărbați nu pare să renunțe.
Spectacolul te invită la un exercițiu de voință într-o lume care ne îndeamnă spre pasivitate și nepăsare. Cum poți schimba lumea prin simplul act de a scoate mâinile din buzunar?
16 noiembrie, ora 19.00
30+- de Laura Shaine Cunningham
Cu: Corina Moise, Ana Covalciuc, Ioana Anastasia Anton, Florina Gleznea, Dana Rogoz, Andreea Mateiu
Regia: Alex Bogdan
Durata: 1h 40 min
"Ne traim vietile cu viteza. Cu acest spectacol nu vrem sa condamnam viteza, ci sa o legalizam si sa ii gasim doza de umor. Un copil poate fi considerat o greseala in timp ce treci cu 200 km/h prin viata? Sase prietene, ajunse la varsta "critica" de 30 de ani, incearca intr-o noapte sa raspunda la aceasta intrebare. Nu este un spectacol didactic, nu ne-am propus sa gasim un raspuns, asadar in noaptea cu pricina o sa fie multa distractie, certuri, impacari, confesiuni si mai ales un tort! 30 + inseamna ca viata e frumoasa. Asa cum e ea. In viteza si cu multe greseli pe care le facem si cu care trebuie sa traim pana la capat. Pentru ca greselile noastre ne duc mai departe. 30 e doar inceputul"
17 noiembrie, ora 19.00
Vicleniile lui Scapin de Molière
Durata: 2h și 15 min.
Distribuția: Vlad Drăgulin, Ștefan Pavel, George Rotaru, Vladimir Purdel, Lucian Ionescu, Bogdan Florea, Anca Dinicu, Catinca Maria Nistor.
Regie și ilustrație muzicală: Vlad Trifaș
Asistent regie: Lucian Ionescu
Scenografie și costume: Mihaela Popescu
Light design: George Rotaru
Despre: Justițiarul Scapin - Conf.univ.dr. Paul Chiribuță
Spectacolul imaginat de Vlad Trifas si de talentata sa echipă la Teatrul „George Ciprian” din Buzău face o distincție fină între vicleniile tuturor personajelor angrenate în poveste și atitudinea de justițiar după care se conduce personajul titular. Construcția dramatică imaginată de Molière este o sarabandă de viclenii după puterea si inteligența fiecărui personaj. Acest veritabil concurs a fost foarte bine înțeles, asumat și realizat de către regizor si de tânăra echipă de interpreți. Invenția comică nu este niciodată gratuită, ci în slujba dinamismului acțiunii. Spectatorul este deseori surprins de rezolvările amuzante ale situațiilor, dar convins de fiecare dată de justețea lor în construcția savant elaborată a acțiunii. Scapin evoluează cu dezinvoltură în această lume, în care fiecare este pe rând păcălitor si păcălit, reușind să-și impună maniera proprie în care înțelege justiția. Toți interpreții dau dovadă de o imaginație comică și de o mobilitate intelectuală și fizică remarcabilă care plasează spectacolul printre reușitele genului pe plan național. Generozitatea cu care tinerii actori s-au pus în slujba spectacolului încântă publicul, care îi răsplătește la final cu aplauze entuziaste.