Monica Ionescu – CRONICĂ DE SPECTACOL – Despărțiți din dragoste

Teatrul Roșu  din București  ne-a pus față în față cu frumoasele și comicele noastre  angoase  moderne prin onesta  interpretare a actorilor Conrad Mericoffer, Ana Odagiu și Marius Gâlea, în piesa Despărțiți din dragoste. Teama de a nu fi iubit, lipsa motivelor de a rămâne în viață, frica de a fi un eșec în ochii cunoscuților, toate marile noastre pasiuni sunt reduse la adevărata lor valoare în fața problemelor serioase ca sinuciderea sau căsătoria de conveniență.

Foto: Andreea Iordache

Foto: Andreea Iordache

Foto: Andreea Iordache

Prin personajul Sandu Alexandru, Marius Gâlea joacă iscusit rolul sinucigașului amator, care, printr-o bizară întorsătură, ajunge să aibă șansa unei căsătorii aranjate chiar cu soția fostului coleg care il salvează de la un înec iminent. Suferința lui este credibilă, iar replici ca mă părăsește pofta de a trăi, la ce bun să mai văd ? sau cum poate cineva să nu mai creadă în nimic? ne fac să ne gândim la sensul  amar al vieții moderne. Piesa nu devine dramatică, ci comică, pierzând astfel puțin din necesara reflecție asupra replicilor serioase. Efectul aripii de fluture, un simplu incident declanșat de un pekinez care a urinat pe pantoful lui Sandu, acest gest reflex, minor pentru unii, dă naștere la accese de paralizie, la lipsa acuității de a percepe realitatea și chiar, în ultimă instanță, la dorința de sinucidere.

Foto: Andreea Iordache

Foto: Andreea Iordache

Foto: Andreea Iordache

 

 

 

 

 

Printr-o întâmplare fericită, și colegul Mișu Mihăilescu, interpretat de Conrad Medicoffer, tot marele salt în neant își dorește, mai precis  și el vrea să dispară de tristețe, căci are o nouă pasiune amoroasă și nu știe cum să scape de nevastă. Piesa trece cam repede peste procesul de îndrăgostire și cam repede îi și căsătorește, de data aceasta pe Ileana cu Sandu, pierzând puțin din importanța rolului de catalizator – mesager al lui Eros.

În ce privește rolul feminin, Ana Odagiu reușește să ne pună în fața unei femei moderne complexe, care are o profunzime a ideilor (îmi las inteligența de-o parte ca să fim fericiți), dar care înțelege și importanța rolului iubirii trupești într-o relație. Ea este jucăușă și face glume, este spontană și ne arată deopotrivă latura intelectuală a femeii contemporane. Astfel, Ileana devine un personaj cu mai multe valențe, piesa nu ne lasă să o vedem doar ca pe o femeie care își abandonează soțul plecând cu primul venit, ci ca pe o femeie care este în căutarea fericirii  domestice totale, cu lectură, muzică și sex, dar fără gătit mâncare, ci doar boabe de cafea cu sare și care nu se teme să își recunoască erorile și să depășească obstacolele apărute în calea fericirii ei.

Foto: Andreea Iordache

Foto: Andreea Iordache

Foto: Andreea Iordache

 

 

 

 

 

Piesa se dorește cinică, eroina  concluzionând că dragostea duce la trivialitate și ură, la monotonie, sugerată prin tabelul sau graficul întâlnirilor sexuale din timpul căsniciilor Ilenei cu cei doi protagoniști masculini. Finalul este de tip film american, unde totul se termină fericit, cu familia reunită ca la început. I se putea da o întorsătură de coadă comică sau tragică, merita o lovitură mai teatrală ca final.

Monica Ionescu, profesor la Colegiul Național „B.P.Hasdeu”

Măsuri care privesc accesul şi contactul cu publicul

  1. La intrare se va efectua un triaj observaţional şi nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree), temperatura max. 37,3.
  2. Se va realiza termometrizarea spectatorilor/vizitatorilor. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în locaţie;
  3. Accesul publicului va fi permis numai în condiţiile purtării de mască (medicală/non-medicală) pe toată durata evenimentului. Pentru a oferi o protecţie eficace, masca trebuie să acopere gura şi nasul;
  4. Accesul în spaţiu se face cu respectarea de către participanţi a distanţării de minimum 1,5 m;
  5. Persoanele îşi vor dezinfecta mâinile cu dezinfectant avizat pe bază de alcool care va fi pus la dispoziţie la intrare;
  6. Intrarea/ieşirea sunt separate, unice, pentru facilitarea menţinerii distanţei fizice;
  7. Accesul se face pe timpi cu până la o oră înainte de eveniment pentru a evita aglomeraţia.
  8. Bilete NU vor avea locuri nominale.
  9. Bilete se pot achiziționa doar online sau de la Agenția de Bilete a Teatrului „George Ciprian” situată bdul. Nicolae Bălcescu nr. 37
  10. Intrarea în sală se face în ordinea venirii începând cu primul loc marcat din primul rând disponibil. (Rândul C)
  11. În ziua spectacolului biletele se pot achiziționa de la Agenția de Bilete a Teatrului „George Ciprian” situată bdul. Nicolae Bălcescu nr. 37sau online cu maxim 30 de minute înainte de spectacol.
  12. Biletele vor fi scanate; se va evita ruperea sau atingerea biletelor;
  13. Participanţii au obligaţia purtarea măştii de protecţie;
  14. În cazul utilizării toaletelor se va respecta distanţa obligatorie de minimum 1,5 m;
  15. După şi/sau înaintea fiecărui eveniment se realizează dezinfectarea cu substanţe biocide autorizate a tuturor scaunelor, pufurilor etc.;
  16. Se interzice consumul de mâncare şi băutură în locaţie.