Impresii după spectacol – NU SUNT EU

Impresii după spectacol

O piesă sinceră și directă despre o viață completă de om, cu dezamăgiri, cu împliniri, cu regrete și cu nostalgii... În universul Maiei, viața este ea însăși o piesă de teatru, montată de un regizor neștiut. Ea privește retrospectiv, își analizează comportamentul de copil, de adolescent, de adult. Matura, înțeleapta Maia își acceptă eul de la 9 -10 ani, răsfățat și neștiutor, speriat și nedreptățit, cu neschimbata deviză „Nu sunt eu”. Micuța Maia vrea să fie un copil obișnuit, să fie acceptată și integrată în societate, ceea ce nu se întâmplă și provoacă răni inevitabile. Pe acea fetiță o îmbrățișează cu dragoste Maia, omul de acum, lucid și împăcat cu sine, care vrea să-și trăiasc frumos bătrânețea. Căci totul este despre a pleca din această lume altfel decât ai venit, nu într-un țipăt, ci într-un cântec - al tău!
Schimbarea tonului și a gesticulației m-au făcut permanent atentă la mici detalii sau inflexiuni revelatoare. Jocul scenic mă îndreptățește să-i recunosc talentul uriaș, copleșitor. Prin rapiditatea schimbării accentelor și a ritmului pe parcursul reprezentației, Maia dă impresia unui dirijor experimentat căruia nu-i scapă nimic.
Fiecare vârstă are aspirațiile ei, bine punctate. La 17 ani, eu, adolescenta, mă regăsesc în dorința de a mă proiecta într-un ținut al visului și al așteptării, aici, Mangalia. Meditez asupra ororilor istoriei, cu gândul la deportările din Siberia/ Holocaust/ lagărul comunist. Dialogul permanent cu sinele care vrea să facă pace, să se accepte, îmi amintește și de jurnalul Annei Frank, dar și de Fight Club- ul lui Chuck Palahniuk. Altă secvență, cea despre bunicul Maiei care nu voia să accepte că fiul său nu se va mai întoarce și a refuzat să spună Kadiș, mi-a amintit de Hoțul de cărți, de Markus Zusak. Până la urmă, toate poveștile comunică între ele și ne arată într-un contur mai clar surprinzătoarea față a lumii.
Îți mulțumesc, Maia!

(Sofia Catarina Șerbu, elevă în clasa a X-a, la Colegiul Național „B.P.Hasdeu”)

Foto: Ștefania Crpen

Măsuri care privesc accesul şi contactul cu publicul

  1. La intrare se va efectua un triaj observaţional şi nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree), temperatura max. 37,3.
  2. Se va realiza termometrizarea spectatorilor/vizitatorilor. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în locaţie;
  3. Accesul publicului va fi permis numai în condiţiile purtării de mască (medicală/non-medicală) pe toată durata evenimentului. Pentru a oferi o protecţie eficace, masca trebuie să acopere gura şi nasul;
  4. Accesul în spaţiu se face cu respectarea de către participanţi a distanţării de minimum 1,5 m;
  5. Persoanele îşi vor dezinfecta mâinile cu dezinfectant avizat pe bază de alcool care va fi pus la dispoziţie la intrare;
  6. Intrarea/ieşirea sunt separate, unice, pentru facilitarea menţinerii distanţei fizice;
  7. Accesul se face pe timpi cu până la o oră înainte de eveniment pentru a evita aglomeraţia.
  8. Bilete NU vor avea locuri nominale.
  9. Bilete se pot achiziționa doar online sau de la Agenția de Bilete a Teatrului „George Ciprian” situată bdul. Nicolae Bălcescu nr. 37
  10. Intrarea în sală se face în ordinea venirii începând cu primul loc marcat din primul rând disponibil. (Rândul C)
  11. În ziua spectacolului biletele se pot achiziționa de la Agenția de Bilete a Teatrului „George Ciprian” situată bdul. Nicolae Bălcescu nr. 37sau online cu maxim 30 de minute înainte de spectacol.
  12. Biletele vor fi scanate; se va evita ruperea sau atingerea biletelor;
  13. Participanţii au obligaţia purtarea măştii de protecţie;
  14. În cazul utilizării toaletelor se va respecta distanţa obligatorie de minimum 1,5 m;
  15. După şi/sau înaintea fiecărui eveniment se realizează dezinfectarea cu substanţe biocide autorizate a tuturor scaunelor, pufurilor etc.;
  16. Se interzice consumul de mâncare şi băutură în locaţie.