CRONICA SPECTACOL – 0⁰ – CU SOARE

O⁰ - CU SOARE

            „Nu-nțeleg nimic! Nu-nțeleg!” îi spune Vera, în primăvara iubirii, lui Radomil. El râde și o înțelege. În general, el înțelege mai mult din ce se petrece cu ei doi, oameni care traversează experiența iubirii. Când nu-nțelegi nimic, ai totuși avantajul că poți înțelege ce dorești.

Cei doi iau masa împreună. Sunt fericiți, ascultă muzică jazz – el percepe vibrațiile -, dansează, râd și merg mai departe. Par fericiți, poate chiar sunt un timp, dar e greu de știut, fiindcă exact acesta este filosofia spectacolului: este greu să-l înțelegem pe celălalt. Sigur că nu este imposibil, dar este nevoie de răbdare, de generozitate și, evident, de iubire.

Vera și Radomil vor avea un copil, pe Mara. Doar că Verei dragostea nu-i mai este de ajuns. Ea pleacă, el rămâne. Vor divorța rece, la notar, fără complicații, în liniște. Radomil semnează actele de divorț nu pentru că n-o mai iubește pe Vera, ci exact invers: pentru că o iubește, înțelege dorința ei de a fi liberă. Copilul rămâne în grija lui. Mara-Naruka crește frumos și recuperează parțial relația cu Vera, căreia nu-i poate spune mamă, considerând-o însă o prietenă.

Naruka, numele pe care și-l alege Mara, reprezintă în japoneză victoria. La fel ca tatăl ei, Naruka nu aude. Spre deosebire de tatăl ei, crește cu o mentalitate sănătoasă – își știe calitățile, nu se-mpiedică de ceea ce alții ar putea numi eșecuri (ratarea bacalaureatului), are multă lumină pe chip, este puternică și independentă. În rolul Marei, actrița Maria Pantea  se dovedește plină de farmec - copilăroasă, convingătoare, prezență vie și caldă. Niciun efect în plus, nicio nuanță în minus, într-o partitură dificilă, susținută în dublu limbaj, atât pentru auzitori, cât și pentru surzi.

Naruka, învingătoarea, îndrăgostită de împărătesele japoneze și de origami, este ea însăși ca o poveste, iar regizorul spectacolului este un bun povestitor și un bun creator de imagini.

Decorul este acoperit mai tot timpul cu folii de plastic, exact așa cum este o casă în care se face curățenie generală. Mobila, foarte puțină, intră și iese din folie, marcând în felul acesta trecerea de la o scenă la alta, de la un „anotimp” la altul. În primăvara iubirii, niște reflectoare proiectau în foliile-oglindă lumină roz, catifelată. Elementele de recuzită creează atmosferă – roșul vinului nobil, turnat în pahare elegante, este spledind. Un simplu accent de culoare schimbă temperatura dintre cei doi. În toamna iubirii, suflă vântul în folii și lumina se face albă, lumină rece.

Senzația cvasipermanentă pe care o ai, ca spectator, este că viața merge mai departe, uneori în gol, ca o alergare continuă pe bandă. Viața ar trebui să fie mai mult decât o simplă mutare a unor mese de colo, colo, o scoatere a unui scaun din folie – aceasta este lecția Narukăi și, implicit, a viziunii regizorale. Altfel, nu știi când ai trecut dintr-un anotimp al vieții în altul și nici nu înțelegi că există un singur limbaj: al iubirii.

La finalul acestui spectacol emoționant, vei ști cum să spui „te iubesc”, „mulțumesc”, „îmi place” într-un fel care te poartă dincolo de cuvinte. Te învață și actorul Sinkó Ferenc, într-un rol memorabil.

 

Prof. Mihaela Nicolae, C.N. „Mihai Eminescu” Buzău

 

Scenariul Filip Odangiu și Diana Aldea

Regia Filip Odangiu,

Text de Filip Odangiu

Echipa de creație

Regia: Filip Odangiu

Scenografie: Filip Odangiu

Muzica:

Video design: Victor Sindean, Filip Odangiu

Light design: Filip Odangiu, Alex Condurat

Coregrafie: Sinkó Ferenc

Distribuția (pe roluri):

Sinkó Ferenc – (rol Radomil Seretlean)

Ioana Cojocărescu - (rol Vera Seretlean)

Maria Pandrea- (rol Mara Seretlean)

Ingrid Neacșu - (rol Notarul, Chelnerița)

Centrul de Creație Maidan, Cluj-Napoca

Festivalul Săptămâna Teatrului Tânăr, Buzău 2024

 

Măsuri care privesc accesul şi contactul cu publicul

  1. La intrare se va efectua un triaj observaţional şi nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree), temperatura max. 37,3.
  2. Se va realiza termometrizarea spectatorilor/vizitatorilor. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în locaţie;
  3. Accesul publicului va fi permis numai în condiţiile purtării de mască (medicală/non-medicală) pe toată durata evenimentului. Pentru a oferi o protecţie eficace, masca trebuie să acopere gura şi nasul;
  4. Accesul în spaţiu se face cu respectarea de către participanţi a distanţării de minimum 1,5 m;
  5. Persoanele îşi vor dezinfecta mâinile cu dezinfectant avizat pe bază de alcool care va fi pus la dispoziţie la intrare;
  6. Intrarea/ieşirea sunt separate, unice, pentru facilitarea menţinerii distanţei fizice;
  7. Accesul se face pe timpi cu până la o oră înainte de eveniment pentru a evita aglomeraţia.
  8. Bilete NU vor avea locuri nominale.
  9. Bilete se pot achiziționa doar online sau de la Agenția de Bilete a Teatrului „George Ciprian” situată bdul. Nicolae Bălcescu nr. 37
  10. Intrarea în sală se face în ordinea venirii începând cu primul loc marcat din primul rând disponibil. (Rândul C)
  11. În ziua spectacolului biletele se pot achiziționa de la Agenția de Bilete a Teatrului „George Ciprian” situată bdul. Nicolae Bălcescu nr. 37sau online cu maxim 30 de minute înainte de spectacol.
  12. Biletele vor fi scanate; se va evita ruperea sau atingerea biletelor;
  13. Participanţii au obligaţia purtarea măştii de protecţie;
  14. În cazul utilizării toaletelor se va respecta distanţa obligatorie de minimum 1,5 m;
  15. După şi/sau înaintea fiecărui eveniment se realizează dezinfectarea cu substanţe biocide autorizate a tuturor scaunelor, pufurilor etc.;
  16. Se interzice consumul de mâncare şi băutură în locaţie.