PROIECT EUROPEAN
Lider de proiect: Teatrul Dramatic „George Ciprian” Buzău (România)
Parteneri: Universidad Católica San Antonio de Murcia - UCAM (Spain)
Municipio de Lousada (Portugalia)
https://www.tele-encounters.com/ro/
WP8 Marketing și promovare
Răspunsul publicului (vezi feedback-ul pentru teatru și filme) a fost foarte emoționant – mulți oameni s-au identificat cu poveștile sau au empatizat cu ele.
8.1. Liderul a creat site-ul proiectului în patru limbi (EN, RO, ES, PT) – acesta include sigla Creative Europe și linkuri către pagina Creative Europe: https://www.tele-encounters.com/
8.2. Câte o pagină de Facebook în fiecare țară: pagina principală (EN/RO) Tele-Encounters ; Tele-Encounters España ; Tele-Encounters Portugal. Activitățile și noutățile despre proiect au fost distribuite și pe paginile instituționale, în grupuri Facebook ale diasporei românești și în grupuri de știri, însoțite de hashtag-uri care menționau sprijinul UE: #EUprojects, #supportedprojects, #CreativeEurope, #Europeforculture.
Două campanii de reclame Facebook în RO pentru a promova spectacolul telematic filmat și e-book-ul. O campanie de reclame Facebook în ES, pe contul UCAM, pentru promovarea spectacolului telematic.
Un grup de elevi și profesori de la Liceul Jean Monnet din București a promovat Tele-Encounters online și offline timp de cinci luni în cadrul competiției Euroscola (care a avut ca temă promovarea proiectelor finanțate de UE din diverse domenii): #EuroscolaRO2018. Pagina lor de Facebook (Clubul European - Jean Monnet) avea 1835 de aprecieri în octombrie 2018. Finanțarea Creative Europe a fost menționată în toate postările.
8.3. Proiectul a fost reflectat în presa internațională, a diasporei, națională și locală în toate cele trei țări (ziare, reviste, radio și TV – vezi lista de presă). Toți partenerii de proiect au menționat finanțarea Creative Europe. Presa a fost foarte favorabilă – presa locală din Buzău a publicat chiar un articol despre participarea noastră la întâlnirea de lansare de la Bruxelles. UCAM are propriul post TV și a putut realiza reportaje despre proiect.
Presa de specialitate a fost foarte apreciativă:
- Recenzii excelente pentru piesa The Planet of Lost Dreams
- Știri despre proiect în Teatrul Azi, LiterNet, Scena.ro, Adevărul etc.
- Prof. Dr. Johannes Birringer (Brunel University London) a publicat o analiză academică a trei spectacole europene, printre care The Planet of Lost Dreams. Articolul apreciază rafinamentul tehnic, dar și subiectul său angajat social – publicat la New York și online în PAJ: A Journal of Performance and Art (Volumul 41 | Numărul 3 | Septembrie 2019, p.28-43), MIT Press.
Marina Hanganu a publicat un articol academic analizând spectacolul telematic The Planet of Lost Dreams în revista Concept (revistă academică din RO, Editura UNATC).
8.4. Distribuirea informației în rețele
Am tipărit 2500 de cărți. 1500 de exemplare au fost trimise către:
RO: UNATC București, Universitatea Națională de Arte George Enescu Iași, Universitatea de Arte Târgu Mureș, Universitatea Lucian Blaga Sibiu, Complexul Muzeal Național Moldova Iași
UK: University Centre Weston, Royal Central School of Speech and Drama, Brunel University London, Goldsmiths University London, Coventry University, LADA (Londra). Volumele sunt disponibile în format tipărit în Study Room la LADA și oferite gratuit vizitatorilor (artiști și cercetători).
Tampere University (FI), HKU University of the Arts Utrecht (NL), University of Macedonia (GR), SPOŁECZNA AKADEMIA NAUK (PL), Združenje zgodovinskih mest Slovenije (SI), ITACA – Asociația de Dezvoltare Locală (IT)
ES: UCAM Murcia, Școala de Teatru ESAD Murcia, Teatrul Centro Párraga, Teatrul Fundación Cajamurcia
PT: Município de Lousada, Jangada Teatro CRL, Academia Contemporânea do Espetáculo, Escola Superior Artística do Porto, Escola Artística de Soares dos Reis, ESAD de Matosinhos, Faculdade de Belas Artes do Porto, Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo și 7 școli.
TR: Universitatea Canakkale Onsekiz Mart, NARA Educational Technologies, APEC Consulting
E-book-ul a fost publicat pe Academia.edu, site-ul proiectului și pe site-ul Unbound al LADA.
Am înscris proiectul la competiția STARTS Ars Electronica 2019 și am menționat sprijinul Creative Europe. Deși nu am câștigat, proiectul nostru a fost evaluat de experți internaționali în new media, care astfel au aflat despre el.
Tele-Encounters a primit eticheta EYCH 2018 (cererea a fost depusă de UCAM).
Bianca Floarea, coordonatoarea Creative Europe Desk România – Cultură, a prezentat programul Creative Europe în cadrul simpozionului nostru.
RO:
- Prezentarea proiectului la conferința proiectului Erasmus+ AID Immigrants and Refugees – Buzău (10.10.2017).
- Prezentări în cadrul sesiunilor de informare organizate de Creative Europe Desk România la București (5-6.12.2017) și la Teatrul George Ciprian Buzău (13.09.2018)
- Publicitate plătită în numărul special din Scena.ro (coperta 3 este afișul nostru) (lansat în EN și FR la Festivalul Europalia, BOZAR, Bruxelles).
- Analiza spectacolului telematic prezentată la Conferința IFTR Belgrad (de cercetătoarea Isabella Drăghici).
- Marina Hanganu a prezentat proiectul în cadrul Co-Creation Lab – eveniment online organizat de Anilla Cultural Uruguay (23.09.2019)
- Marina Hanganu va prezenta proiectul la Festivalul Internațional de Teatru Studio – New Forms din Pitești (RO, 1-10 noiembrie 2019).
ES:
- Proiecția spectacolului înregistrat în cadrul Săptămânii Științei și Tehnologiei la UCAM (26-28.10.2018)
- Prezentarea proiectului în cadrul întâlnirii proiectului Erasmus+ VR4Gifted (19.09.2019)
PT:
- Proiectul prezentat la a VI-a Conferință a Rețelei Bibliotecilor din Lousada (27-28 oct 2017)
- Aproximativ 3000 de pliante Tele-Encounters distribuite în timpul festivalului Mercado Histórico organizat de Biroul de Patrimoniu și Arheologie (7-10 iunie 2019, 20.000 de persoane)
- Aproximativ 1000 de pliante distribuite în timpul piesei de teatru în aer liber Zé do Telhado (5-6 iulie 2019, 2000 persoane).
- Setul de cărți poștale Tele-Encounters (2500 exemplare) a fost distribuit în timpul activității municipale sportive BTT Tour à procura da Francesinha (31.08.2019 – 200 participanți) și participanților la a VI-a ediție a Zilelor Educației (250 de profesori). Aceste cărți poștale au fost trimise și împreună cu cartea Tele-Encounters.
8.5. Artista grafică Daniela Dughiană a creat identitatea vizuală puternică a proiectului: sigla Tele-Encounters, sigla animată, afișul Tele-Encounters, afișul The Planet of Lost Dreams, afișul expoziției Ellipses CVR, coperta broșurii de rezultate și imaginea pentru sacoșa personalizată. Aceste imagini originale au contribuit la crearea brandului Tele-Encounters și au fost utilizate de toți partenerii pentru web design, logo-uri și cover-uri Facebook, afișe pentru activitățile principale, bannere, roll-up-uri, flyere, pliante, cărți poștale, broșuri de program, broșuri de rezultate (4 limbi), catalogul expoziției, coperta cărții, sacoșe personalizate, agende, dosare de carton și diplome. Toate materialele promoționale includ sigla Creative Europe.
8.6. Canalul nostru de YouTube – Tele-Encounters Teamwork – include toate videoclipurile publice ale proiectului – activitățile de bază au subtitrări multilingve (EN, RO, ES, PT). Videoclipurile noastre includ sigla Creative Europe și EYCH 2018 sau menționează cel puțin sprijinul Creative Europe în descriere (deoarece unele evenimente livestream nu au fost post-procesate). Videoclipuri principale:
- Trailere pentru The Planet of Lost Dreams: în EN, RO, ES
- Trailer pentru expoziția de film 360° Ellipses
- Toate filmele 360° includ sigla Creative Europe
- Film documentar The Making of Tele-Encounters
- Transmisiunea live The Planet of Lost Dreams
- The Planet of Lost Dreams (video) – versiune editată
Raport original (EN)
WP8 Marketing and publicity
The audience response (see theatre and films feedback) was very emotional – many people identified or empathised with the stories.
8.1. The leader created the project website in four languages (EN, RO, ES, PT) – it includes the Creative Europe logo and links to the Creative Europe page: https://www.tele-encounters.com/
8.2. One Facebook page in each country: main page (EN/RO) Tele-Encounters ; Tele-Encounters España ; Tele-Encounters Portugal. Activities and news on the project were also shared on our institutional pages, in Romanian diaspora Facebook groups and in news groups, accompanied by hashtags acknowledging EU support: #EUprojects, #supportedprojects, #CreativeEurope, #Europeforculture.
Two Facebook ads campaigns in RO to promote the filmed telematic performance and the e-book. One Facebook ads campaign in ES on the UCAM account to promote the telematic performance.
A group of students and teachers from the Jean Monnet High School in Bucharest promoted Tele-Encounters online and offline for five months as part of the Euroscola competition (which was about promoting EU-funded projects across different sectors): #EuroscolaRO2018. Their Facebook page (Clubul European - Jean Monnet) had 1835 likes in Oct 2018. The Creative Europe funding was mentioned in all posts.
8.3. The project was covered in the international, diaspora, national, and local press in all three countries (newspapers, magazines, radio and TV - see press list). All project partners mentioned the Creative Europe funding. The press was very favourable – the local press in Buzău even published an article on our participation in the Brussels kick-off meeting. UCAM has its own TV station and was able to create news reports on the project.
The specialised press was very appreciative:
- excellent theatre reviews of The Planet of Lost Dreams
- news of the project in Teatrul Azi, LiterNet, Scena.ro, Adevărul etc.
- Prof. Dr. Johannes Birringer (Brunel University London) published an academic analysis of three European performances, among which The Planet of Lost Dreams. The article appreciates its technical slickness, as well as its socially engaged subject – published in New York and online by PAJ: A Journal of Performance and Art (Volume 41 | Issue 3 | September 2019, p.28-43), MIT Press.
Marina Hanganu published an academic article analysing The Planet of Lost Dreams telematic performance in Concept Magazine (RO academic journal, UNATC Press).
8.4. Sharing information on networks
We printed 2500 books. 1500 copies were sent to:
RO: UNATC Bucharest, National University of Arts George Enescu Iași, The Târgu Mureș Arts University, The Lucian Blaga University Sibiu, Complexul Muzeal Național Moldova Iași
UK: University Centre Weston, Royal Central School of Speech and Drama, Brunel University London, Goldsmiths University London, Coventry University, LADA (London). The volumes are available in printed form in the Study Room at LADA and offered free of charge to visitors (artists and researchers).
Tampere University (FI), HKU University of the Arts Utrecht (NL), University of Macedonia (GR), SPOŁECZNA AKADEMIA NAUK (PL), Združenje zgodovinskih mest Slovenije (SI), ITACA – Local Development Association (IT)
ES: UCAM Murcia, ESAD Drama School Murcia, Theatre Centro Parraga, Theatre Fundación Cajamurcia
PT: Município de Lousada, Jangada Teatro CRL, Academia Contemporânea do Espetáculo, Escola Superior Artística do Porto, Escola Artística de Soares dos Reis, ESAD de Matosinhos, Faculdade de Belas Artes do Porto, Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo and 7 schools.
TR: Canakkale Onsekiz Mart University, NARA Educational Technologies, APEC Consulting
The e-book was published on Academia.edu, the project website and LADA’s Unbound website.
We enrolled the project in the Ars Electronica 2019 STARTS competition and we mentioned the Creative Europe support. Although we did not win, our project was evaluated by new media experts from all over the world who thus found out about it.
Tele-Encounters received the EYCH 2018 label (application submitted by UCAM).
Bianca Floarea, coordinator of the Creative Europe Desk Romania – Culture, presented the Creative Europe Programme in our symposium.
RO:
- Presentation of the project at the Erasmus+ AID Immigrants and Refugees project - conference in Buzău (10.10.2017).
- Presentations during info sessions organized by the Creative Europe Desk Romania in Bucharest (5-6.12.2017) and at Teatrul George Ciprian Buzău (13.09.2018)
- Paid publicity in the special number of Scena.ro (cover 3 is our poster) (launched in EN and FR at the Europalia Festival, BOZAR, Bruxelles).
- Telematic performance analysis presented at IFTR Conference Belgrade (by researcher Isabella Drăghici).
- Marina Hanganu presented the project in the Co-Creation Lab – online event by Anilla Cultural Uruguay (23.09.2019)
- Marina Hanganu will present the project at the International Studio Theatre Festival – New Forms in Pitești (RO, 1-10 Nov 2019).
ES:
- Screening of the recorded performance during the Science and Technology Week at UCAM (26-28.10.2018)
- Presentation of the project at the Erasmus+ Project VR4Gifted meeting (19.09.2019)
PT:
- project presented at the VI Lousada Library Network Conference (27-28 Oct 2017)
- approx. 3000 Tele-Encounters leaflets distributed during the Mercado Histórico (Historical Market) festival organized by the Heritage and Archeology office (7-10 June 2019, 20,000 people)
- approx. 1000 Tele-Encounters leaflets distributed during the Zé do Telhado outdoor theatre play (5-6 July 2019, 2000 people).
- Tele-Encounters Postcard Set (2500 pieces) distributed during the BTT Tour à procura da Francesinha sports municipal activity (31.08.2019 - 200 participants) and to participants at the VI Education Days (250 teachers). These postcards were also sent with the Tele-Encounters book.
8.5. Computer graphics artist Daniela Dughiană created the strong visual identity of the project: the Tele-Encounters logo, the animated logo, the Tele-Encounters poster, The Planet of Lost Dreams poster, the Ellipses CVR Exhibition poster, the results brochure cover, and the image on the personalised bag. These original images helped create the Tele-Encounters brand and were used by all partners for web design, Facebook logos and covers, posters for the main activities, banner, roll-ups, flyers, leaflets, postcards, programme notes brochures, results brochures (4 languages), the exhibition catalogue, the book cover, personalised bags, notebooks, cardboard folders, and diplomas. All publicity materials include the Creative Europe logo.
8.6. Our YouTube channel - Tele-Encounters Teamwork - includes all public videos of the project – the core activities have multilanguage subtitles (EN, RO, ES, PT). Our videos include the Creative Europe and EYCH 2018 logos or at least mention the Creative Europe funding in the description (because some livestreamed events were not post-processed). Main videos:
Trailers for The Planet of Lost Dreams: in EN, RO, ES
Trailer for the Ellipses 360° film exhibition
All 360-degree films include the Creative Europe logo
The Making of Tele-Encounters documentary film
The Planet of Lost Dreams Livestream,
The Planet of Lost Dreams (video) – edited
TELE-ENCOUNTERS este o platformă de cercetare artistică ce își propune să exploreze relațiile familiale în contextul migrației și să contribuie la dezvoltarea teleprezenței (prezență mediată tehnologic) ca limbaj artistic. Pe baza interviurilor cu imigranți români din Spania și Portugalia, imigranți spanioli din Portugalia și imigranți portughezi din Spania, dar și cu familiile rămase acasă, vom crea un spectacol de teatru telematic și o expoziție de filme scurte în 360˚.
Spectacolul de teatru va fi construit pe interacțiunea online a actorilor aflați în România și Spania, conectați în timp real prin video-conferencing și animații Kinect. În ambele țări va exista un public prezent fizic, în timp ce spectacolul va fi de asemenea transmis live pe Internet. Având în prim plan relația dintre un adolescent/o adolescentă din România și un părinte care a emigrat în Spania, spectacolul va facilita o dezbatere live la finalul fiecărui spectacol pe tema migrației, a familiei și a Internetului, deschisă intervenției publicului din ambele țări.
Expoziția de filme va fi creată ca răspuns la o selecție de interviuri și va cuprinde cinci scurtmetraje în 360˚ (vizionate în format VR) pe tema migrației dintre Spania și Portugalia. Acestea vor fi realizate de un regizor, patru actori și o companie multimedia din Portugalia. Imersia VR înseamnă că cel ce experimentează filmul nu este un simplu spectator, ci este înconjurat de universul video creat de artiști, ceea ce poate spori empatia și identificarea privitorului cu migranții și experiențele lor. Deși create în Portugalia, filmele vor fi accesibile de asemenea pe headset-uri VR în România și Spania și pe YouTube 360˚.
Cercetarea noastră artistică va fi diseminată în lumea academică prin workshop-uri și conferințe pentru studenți, prin intermediul unei cărți dedicate proiectului și în cadrul unui simpozion pe tema teleprezenței. Publicul non-academic va fi invitat să participle la cele două conferințe organizate în cadrul expoziției de film și să acceseze documentația noastră online.
---------------------------------------------
EN
"Tele-Encounters" is an artistic research platform aiming to explore family relationships within the context of migration and to contribute to the development of telepresence (technologically mediated presence) as an artistic idiom. Based on interviews with Romanian migrants in Spain and Portugal, Spanish migrants in Portugal and Portuguese migrants in Spain, as well as their left behind families, we will create one theatre show and one 360˚ short film exhibition.
The theatre performance will feature the online interaction between actors located in Romania and Spain, connected in real time via video-conferencing and Kinect animations. In both countries there will be a physically present audience, while the performance will also be live-streamed on the Internet. Focusing on the relationship between a left-behind teenager in Romania and one migrant parent in Spain, the performance will facilitate a live debate on the topics of migration, family and the Internet, open to both audiences' intervention at the end of each show.
The film exhibition will be created in response to a selection of interviews and will comprise five 360˚ short films (viewed in VR mode) on the theme of migration between Spain and Portugal. These will be commissioned to one director, four actors and one multimedia company in Portugal. VR immersion means that the person experiencing the work is no longer an outside spectator, but is surrounded by the video world created by the artist, which may engender greater empathy and identification with migrants and their experiences. Although created in Portugal, the films will also be accessible on VR headsets in Romania and Spain and on YouTube 360˚.
Our artistic research will be disseminated in the academic world through workshops and lectures for university students, by writing a book and organizing a symposium on telepresence. The non-academic audience will be invited to take part in the two exhibition conferences and access our online documentation.
Project Leader: The George Ciprian Theatre Buzău (Romania)
Partners: Universidad Católica San Antonio de Murcia - UCAM (Spain)
The Municipality of Lousada (Portugal)
This project is co-funded by the Creative Europe programme of the European Union.
Livestream „Planeta Viselor Pierdute” - 29 septembrie 2018, ora 20:00 (RO)